stabilita x

Čtvrtek Říjen 29 11:59:47 CET 1998

ChaloupkaJ na aut.dp-praha.cz writes:

> telnetem se pripojim, ale z nejakeho duvodu se nezaloguji

Jak jiz uvedl pan Simek, v /etc/securetty mate nastaveno, ze root se
muze zalogovat jen z konzole. Doporucil bych zridit si nejakeho
dalsiho uzivatele (viz "man useradd"). V X-ech je na to komfortni
okenni program, ale s tuhymi X-y si ho asi moc neuzijete.

Docasne lze securetty "vyradit" z cinnosti:
# mv /etc/securetty /etc/securetty.org
Bezpecnost systemu se tim snizi, takze pro rutinni pouziti se to
silne nedoporucuje.

V kazdem pripade je tuhy jen X-server, nikoliv cely system.

> uz. jmeno jsem zatim nezadal, tudiz se telnetem loguji znovu jako root, ze
> se to pere?

Pocet zalogovani daneho uzivatele je v Linuxu omezen jen systemovymi
zdroji. Pro zajimavost jsem se podival, kolik telnet sessions by slo
pres sit otevrit:

# ls -l /dev/tty* | grep ' 3,' | wc -l
    256

Pokud by se neobjevilo nejake dalsi omezeni (a pokud neco spatne
neinterpretuji), melo by to jit 256 krat.

> Mimochodem, kdyz jsem se nyni znovu podival na chip v graficke karte,
> zjistil jsem, ze je tam jiny, nez jsem zadaval (holt si k tomu ocnimu lekari
> budu muset zajit - uz mi to par lidi rikalo :-)))))) ). Da se to nekda
> zmenit?

Pouzijte Xconfigurator. Pokud by to tuhlo i nadale, muzete zkusit
pouzit nejaky "obecny" X-server,
napr. XFree86-VGA16-3.3.2.3-18.i386.rpm, nebo snad i
XFree86-SVGA-3.3.2.3-18.i386.rpm.

Vypadat to bude priserne, fungovat to bude pomalu, ale treba to nebude
tuhnout ;-)

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR