posta

Jan Satko satko na quanto.uniag.sk
Pátek Říjen 30 12:16:48 CET 1998

mam jednu otazku nad ktorou som sa zacal zamyslat.
lokalny mailer a sendmail maju suid-bit na roota.
naco mu to je ? sak sa samotny sendmail daemon pusta pod rootom.
zaujimalo by ma co sa vlastne deje ked sa posiela posta zo vzdialeneho
servera. Posta pride na server. preberie ju sendmail ako root. pusti si
lokalny mailer ...predpokladam ze na linuxoch procmail a vopcha spravu do
suboru. Pri tomto vsetkom sa pohybuje ako root. cize zatial to suid
nepotrebuje. ked sa posiela posta lokalne predpokladam ze nejde cez
sendmail a preto aby dokazalo postu zapisat do suboru musi mat prava
roota. ale nie som presvedceny o tom ze to tak je.
takze moja otazka: naco ma sendmail suid-bit a tiez naco ho ma procmail ?

--
                             /\/'^'\/\
                             \( O O )/

      Jan 'EIS' Satko     .oooO                   E-mail:
    System Administrator  (   )    Oooo.       satko na uniag.sk
                                   (_/