problem: Unable to open an initial console

Michal Sedivy M.Sedivy na sh.cvut.cz
Sobota Říjen 31 13:42:37 CET 1998

> predpokladam, ze Vam Linux pri bootovani vypsal hlasku, ktera pochazi
> z init/main.c:
>         if (open("/dev/console", O_RDWR, 0) < 0)
>                 printk("Warning: unable to open an initial console.\n");

> Tedy nepovedlo se otevrit specialni soubor /dev/console, zkuste se
> podivat, jestli mate v /dev/ nasledujici:
> crw--w--w-   1 root     root       4,   0 Oct 30 23:08 /dev/console

Ano mel jste pravdu, soubor tam nebyl, ale ani spousta dalsich jak jsem
zjistil pri pohledu do adr. /dev
Pomoci mknod jsem soubor /dev/console vytvoril. Start systemu se zdaril
nasledovne:

objevila se znovu hlaska: Unable open An initil console, s tim ze ted se
pocitac jiz sam nerestartoval. Pri pokusu o aktivaci swapu:
swapon: /dev/hda3 : no such file or directory
Checkinf root file system: (mam ho na /dev/hda2);
fsck.ext2: no such file or directory while trying to open /dev/hda2 ;

dale pise, ze superblock is corrupt; "and you might try running e2fsck
with alternate superblock: e2fsck -b 8193 <device>", ktery pri jakemkoli
pokusu o napravu hlasi: "An error occured during the file system check".
	Nejde se vubec podivat na /dev/hda pomoci programu fdisk.
A na zaver jsem se podival pod DOSem pomoci programu Partion MAgic na
disk, kde je moje ext2 partisna vedena jako: typ 93 Amoeba (?).
Vubec tomu nerozumim. Jak je toto mozne?

> P.S. Pokud je ten system na siti (BTW - funguje po nabootovani ping na
> nej z jineho stroje?) a nejste si vedom toho, ze byste s /dev/console
> neco delal, zkontrolujte instalovane RPM baliky a pokud v nich nebude
> nic zavadneho, provedte audit celeho systemu...

Samozrejme, ze kdyz system fungoval, ping sel, system v siti je. Jedine co
jsem zkousel a co se tykalo disku: pod W95 jsem zkousel utilitu ktera
dovoli pripojit ext2 read only. Ale to je pred vic jak 3 dny. A od te doby
jsem nic jineho (doufam) nedelal.