konkurenceschopnost Linuxu

Leo Hadacz hadacz na bart.math.muni.cz
Úterý Září 1 17:07:34 CEST 1998

Hlubucek Josef pise:

> Jak muze konkurovat Linux Win, kdyz urcite vice nez polovina uzivatelu
> Linuxu zvolila to nejlepsi co mohla udelat, tj. kombinaci obou OS ?Jak
> jinak si vysvetlit tak dobre znalosti Win a NT u nekterych Linux
> uzivatelu ? Asi by si vsichni Linuxaci meli sahnout hluboko do
> svedomi.Skoda, ze nikdo nedelal statistiku OS.Treba by dopadla takto :
>

>   Rozdeleni uzivatelu Linux :
>    60 % ma nainstalovane W95 nebo NT spolecne s Linuxem.
>    30 % k nim ma nekde pristup, kdyz ne v praci tak alespon doma.
>    10 % nikdy nepracovali s W95 nebo s WIN NT.

Jsem presvedcen, ze je to opravdu tak. Nicmene problem je v tom, ze k Linuxu
porad neexistuje dostatek komercnich aplikaci, ktere by se navic dali nekde
piratsky zkopnout. Ne, ze bych to podporoval, ale proste jen konstatuji, ze
to tak je. S podporou hw to bohuzel u Linuxu taky neni nekdy prilis dobre.
Zarnym prikladem jsou graficke a zvukove karty, o specialnim hw, jako napr.
3Dfx karty, video grabbery apod. ani nemluve. Tim padem asi tezko bude napr.
nejaka herni firma dodavat svoje hry pro Linux. Nemuzeme nikoho peskovat za
to, ze dobrovolne nenapsal k volnemu uzivani nejaky ovladac. Casto to ani
nejde, protoze hw firma neuvolni dokumentaci. Ale navic nemuze ani dany
ovladac napsat sama firma, protoze soucasna koncepce Xserveru to proste
jednoduse neumoznuje. Umoznovala by to zrejme koncepce GGI nebo neco
takoveho, ale na tom se jaksi Linuxovy svet neni schopen shodnout. On se
neni schopen shodnout ani na GUI. A kdyz uz to vypada ze jo, tak se zjisti,
ze bylo vytvoreno nad ne-GPL knihovnou. Ale nejspis vsechno chce svuj cas...

Leo

--

 _                 _    _     hadacz na math.muni.cz
www: http://www.math.muni.cz/~hadacz/