Zpravicka

Dan Ohnesorg, admin of POWER Dan na feld.cvut.cz
Středa Září 2 23:31:45 CEST 1998

On 2 Sep 98, at 17:31, Pavel SKŘIVAN wrote:

> 	Spis proc ti truhlici neumely s NT zachazet, nebo ze by ti truhlici tam
> meli spatne ovladace, pripadne nekorektni aplikace ... .
> 	A mimochodem, ktery truhlik tu lod konstruoval, ze nedoplula sama ? Toho
> bych zavrel az by zcernal (pro trestny cin obecneho ohrozeni), nechal ho
> skodu zaplatit a pokud cosi studoval, tak bych mu sebral i diplom.

No ja bych se priklanel k tomu, ze ta zprava byla pravdiva. Cela
chyba udajne nastala tak, ze navigator omylem zadal 0 do
nejakeho pole ve formulari. Protoze aplikace korektne
netestovala zadane hodnoty ulozila tento udaj do databaze jako
platny. Kdyz potom dalsi proces z databaze nacital udaje,
nactenim nuly vyvolal vyjimku deleni nulou, ktera evidentne
nebyla podchycena. Potud to byla vsechno diletanstka prace
programatoru software, ktery si namornictvo objednalo na
zakazku. Na to lodi byla mimochodem instalovana beta verze,
neboli jak oni rikaji verze skusebni. A ted nastal problem s
windows NT, ktere za urcitych okolnosti nedokazi zabranit padu
celeho systemu, pri zhrouceni jedne z aplikaci. Navic pri
kazdem restartu system znovu nacetl tu zatracenou nulu z
databaze a obsluha nemela ani tuchy, proc se system hrouti a i
kdyby snad prisla na to, ze tam nekdo napsal nulu, skuste v cizi
tabulkce na SQL serveru hledat kde je ta nula vlastne ulozena.

Nechci Windows NT hajit, ale podle me byl preklad zpravy v
chipu zavadejici. Potud pokud jsem cetl anglicke zpravy, doslo k
jednomu vypadku a system se uz nepodarilo nahodit. Pokud se
da verit jejich vysvetleni, tak by ridici system pod linuxem dopadl
uplne stejne, sice by nespadl linux, ale porad dokola by padala
ta aplikace a bez ni je kriznik stejne neovladatelny.

Co se tyce zavirani truhliku, snad neexistuje software, kde by
zaruka akceptovala takove ruceni. Neznam detailne kompletni
smlouvu o windows NT, ale treba u novellu se vyslovne rika, ze
system neni urcen a nema byt nasazen v systemech na kterych
zavisi lidsky zivot nebo velke materialni hodnoty, je tam v
zavorce nekolik prikladu z nichz si pamatuji jen ridici systemy
jadernych elektratren.
Co se tyce zaloznich systemu mam urcite skusenosti s instalaci
zaloznich dieselagregatu pro vykon nekolika desitek kVA.
Uzivatel pozadoval rucni rizeni fazovani a startovani dieslu nad
ramec standardni dodavky a vsechny harijni situace, ktere za
dva roky fungovani systemu nastaly souvisely prave se selhanim
logiky prednostniho rucniho rizeni. Ono neni tak snadne
komplikovat systemy prilisnym zalohovanim. A pokud je tam
zaloha typu hot swap, ktera prepne na nezhrouceny server, tak
stejne sdili data a nulu si nacte a padne na ni stejne jako
primarni system.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311
Ze vzpominek americkeho kovboje:
Jamese Rustona zabil kulovy blesk. Byla to velka udalost.
Byl po dvaceti letech prvnim obcanem Stonevillu, ktery zemrel
prirozenou smrti.