Linux friendly graphic card (anketka)

Jaroslav Benkovsky benkovsk na pha.pvt.cz
Čtvrtek Září 3 10:04:21 CEST 1998

Mmra Tempmr wrote:

> Preji vsem krasny den,
> vzhledem k tomu, ze budu kupovat stroj pro Linux, nemaje prilis
> zkusenosti, chtel bych poprosit ty, co maji co rict, o nazor.
> V podstate asi jedinym problemem pro me zustava vyber graf. karty,
> dostatecne vykonne (~= relativne nove), ale zato podporovane v beznych
> x-serverech (v trznich cenach tak za 2-3 tis.)
>
> Asi by se sluselo odpovidat spise na e-mail, vzhledem k mozne
> 'komercnosti', 'subjektivite'...(a snad i poctu reakci)
>
> Mam predstavu, ze bych z mejlu adresu mohl udelat nejakou statistiku
> [...]

Ahoj,

vas napad by byl (spravne udelany) IMHO prinosem pro mnoho lidi na
teto konferenci. Co mne totiz mrzi, je nedostupnost nejakych
slusnych benchmarku grafickych karet pod X Window. Tezko si potom
udelat usudek, kterou kartu ma smysl pro X kupovat. (Dekuji
Danielu Horakovi, ze mi poslal vysledky testu u sebe).

Bylo by pekne, kdyby se podarilo udelat nejakou skutecne rozsahlou
statistiku vysledku. Uplne idealni by pochopitelne bylo, kdyby ty
testy byly delane na stejnem stroji (tady by se mohl angazovat
LUG a usporadat nejaky permanentni BenchmarkFest), s ruznymi X servery
a za srovnatelnych podminek.

Docela zajimave testy jsou na http://www.levien.com/gdkrgb/survey.html
(testovani pripravovane nove zobrazovaci knihovny pro GIMP a GTK
- zkuste to take vyplnit!). Bylo by dobre mit podchyceny
minimalne ty same informace, ale i pro dalsi benchmarky - jako
je oblibeny Quake test apod.

Samotna cena je sice take zajimavy faktor, ale nejrychleji
zastarava a IMHO nema smysl orientovat vysledky podle ni.

Ja doufam, ze nez se to zacne skutecne organizovat, nekdo
soudny vymysli slusnou metodiku, aby to melo nejakou hodnotu :)

(to vyse uvedene URL me nejak nefunguje, ale nenechte se odradit.
Je zajimave, jak AMD K6 jsou rychle i jinde, nez jen v BogoMips :)

					Edheldil
--
GCM/IT d- s:+ a- C++(+++) ULOI++++$ P++ L+++>++++ E+ W++
N w--- PS+ PE++ Y+ PGP R+ tv- b+++ D+ e+++ y+