Lynx 0

Peter Kundrat kundrat na gic.sk
Čtvrtek Září 3 14:45:40 CEST 1998

On Thu, Sep 03, 1998 at 12:22:41PM +0200, Juraj Rehak wrote:
> To je sice pravda ;]
> Ale zalezi hlavne od softu. Vacsina z nich je ochotna povazovat za IP
> adresu cokolvek vo formate (0-255).(0-255).(0-255).(0-255) alebo
> 0-4294967295, co je ekvivalent.

Mam pocit, ze v nejakej starsej specifikacii URL bola aj adresa v tvare
jedneho cisla, teraz ovsem  RFC1738 (URL) sa uvadzaju iba dve formy:

a) domenove meno
b) IP adresa ako stvorcislie oddelene bodkami

On Thu, Sep 03, 1998 at 01:09:54PM +0200, Dan Ohnesorg, admin on power wrote:
> Prominte mi mou neznalost, ale doposud jsem byl presvedcen, ze "nulove" adresy
> jsou jmena siti, proto me cela diskuse dost zajima. Mohl by mi nekdo rict, jak se
> takovahle adresa zadava treba pri firewallovacich pravidlech, kde je zvykem psat
> 192.168.0.0/24 nebo tak podobne? Aby ten stroj vedel, ze se jedna o adresu
> jednoho stroje a ne cele site?

RFC1812 hovori toto (podobne RFC1122):
    { <Network-prefix>, <Host-number> }

   and the notation -1 for a field that contains all 1 bits and the
   notation 0 for a field that contains all 0 bits.

   (a) { 0, 0 }

        This host on this network.  It MUST NOT be used as a source
        address by routers, except the router MAY use this as a source
        address as part of an initialization procedure (e.g., if the
        router is using BOOTP to load its configuration information).

Inak je otazna interpretacia spojenia "this host on this network".
Tusim, ze sa to interpretuje ako adresa prveho sietoveho interfacu
na stroji.

Zapis v konkretnom kontexte zavisi od syntaxe na tom mieste.
URL zapis s jednou nulou nepovoluje, ovsem zapis 0.0.0.0 ano.

Pri ipfw pravidlach by to chcelo chovanie skontrolovat. Vyznam by to malo
mat taky, ze pravidlo s 0.0.0.0 (okrem masky 0, co sa v ipfwadm/ipchains
interpretuje ako lubovolna adresa) by malo filtrovat pakety s 0.0.0.0
v hlavicke .. zda sa ovsem ze tomu tak nie je .. (chcelo by to zdrojaky
konzultovat) ..

				pk

--
Peter Kundrat