konkurenceschopnost Linuxu

Petr Snajdr pesna na didot.cz
Pátek Září 4 14:26:23 CEST 1998

On Fri, 4 Sep 1998, Jaroslav Klaus wrote:

> Neni ten OpenNT nahodou OpenStep nad NT? To by pak bylo ale o necem jinem.
> Veci typu telnet jsou ty podradne. Kvuli tomu si OpenStep nikdo samozrejme
> nekoupi.

Ne, toje oparvdu o necme jinem stejne jako OpenDOS, OpenLinux, OpenDOC,
OpenLink, OpenTransport atd.atd. :)))

> BTW: MS ted pry nabizi NT server s Terminal serverem za stejnou cenu. Kdyz
> jsem to tak z rychliku videl, tak to vypadalo velmi zajimave. Licence je
> pry navic takova, ze mate Terminal server s neomezenym poctem
> pripojitelnych terminalu a na kazdou workstejsnu odkud se budete chtit
> nakonektit si koupite jednu licenci terminalu. Docela dobra licence na to,
> aby se to rozsirilo, ne?

+ licence na Windows NT Workstation bez ohledu na to jaky OS
pouzivate ( s vyjimkou NT WS samozrejme).
	Oproti Xum to ma omezeni jen na urcita rozliseni, max. 256
barev, 10 uzivatelu na 1 CPU, prakticky vyzkousena nekompatibilita
nekterych aplikaci (Word z Office95 se mi ani nespustil), nekompatibilita
se Service packy a nekterym hodne s[pecifickym SW jako je MSIE 4
u niz instalace nemodifikovane verze vede prakticky k znefunkcneni
celeho systemu tak, ze se musi nainstalovat znova,...
	Rekl bych to asi tak. Neni to spatna vec, ale
presne vytvor typu "Microsoft". Nektere veci bych treba rad
videl v Linux, ale celkove takto resene neco radej ani omylem ne.
Je to jako s domem. Postavit karasny zamek je jedna vec, ale
stavet ho na bazine je blbost. Nutne ho totiz bude treba
obcas postavit znova. To je problem prakticky vseho
od Microosftu. V detailech misty mozna velice zajimave, ale
malo kdo pouziva jen casti ...
	Proto jsem rad, ze LInux neklusa odbobnou cestou a chapu
proc vyvoj Hurdu vypada tak jak vypada a je tam kde je.

> Jarda

S pozdravem
	Petr Snajdr