Samba na vice rozhrani [5]

Dan Ohnesorg, admin of POWER Dan na feld.cvut.cz
Pátek Září 4 23:54:50 CEST 1998

On 4 Sep 98, at 16:32, Jaroslav Klaus wrote:

> [...]

Prosil bych plenum, aby mi nepripisovalo texty, ktere jsem
nevyprodukoval. Nicmene je to pravda.

> Nejak mi neni jasna terminologie v predchozi vete (sit _x_ segment
> a local master browser _x_ domain master browser).

Sit je cela sit, rekneme, jeden podnik. Segmentu je vice, treba
kazde patro muze mit jeden. Segmenty jsou oddelny routry, ktere
nepropousteji broadcasty. Tohle je mozna nepresne, ale pro
ilustraci podle me dostatecne.

domain master browser je na siti jeden a ridi local master
browsry. Local master browser je jeden na kazdem segmentu
(tedy v dosahu broadcastu) a odpovida stanicim, ktere nepozivaji
wins a na dostupne stanice se ptaji broadcastem. Navic, pokud je
mi znamo, local master vysila pravidelne broadcasty type bacha
jsem tady.

> Ve Win9x je u kazdeho protokolu checkbox "prefered protokol" nebo tak
> nejak. To nefunguje?

Ja ho tam tedy v zadnem pripade ani u jedne stanice, kterou jsem
kdy instaloval nenasel. Neco jineho to bylo u win 3.11, tam se dalo
volit, ktery protokol bude default.

k dalsimu mailu

>Neee, ve winNT to funguje bez problemu, vyzkouseno pres pul
>brna na VUT.

Ale ano, vy se ovsem snazite propagovat jeden server, na cizi siti.
Nikoliv vsechny stanice. Nebo jsem to spatne pochopil?

a dalsi

MARSem). Pokud

>Ano, pres IPX je tp o dost spolehlivejsi a nejsou problemy typu
>"vice segmentu"  jako s SMB apod

zato vznikaji problemy prave s tim, ze pro kazdy protokol je jeden
browse list. Mam tu skusenost, ze jednotlive stanice se obcas vidi
pres IPX skvele, bohuzel potom nevidi ani jeden samba server. K
takovemu stavu dojde, pokud jsou stanice startovany v dobe, kdy
zadny samba server nebezi.

a naposledy

>Neviem ako W95, ale NT urcite udrziavaju browslist pre kazdy
>protokol a kazdy
>interface (segment) zvlast (vid utility pre sledovanie
>browslistov v reskite).
>A vyzera to, ze oznamuju browslist toho protokolu, cez ktory je
>ziadany (teda nezlucuju ich, dokonca ak ma PDC 2 sietovky, tak
>sa to tvari ako samostatna
>skupina na kazdej z nich (je nejaky kb v ktorom sa to riesi, ale
>neslo to celkom)).

>Riesenim by mozno bolo vypnut na NT/95 browser na netbeui
>(na w95 som to nerobil).

Hm, reskitove utility pro NT zatim neznam, ale pokud mohu soudit z
reakci, ktere jsem ruzne cetl, tak 95 udrzuji browse list jen pro
default protokol. Pokud prijdete na to, jak na 95 vypnout browse
list na netbeui, asi se proslavite. Rozhodne se o to podelte s nami i
s vyvojari samby.

To se nam to pekne rozjizdi. Co takle hodit dotaz do konference
winnt a win-l, at si taky uzijou :-)) akorat nesmime rict, ze to
potrebujeme kvuli sambe.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311
Ze vzpominek americkeho kovboje:
Jamese Rustona zabil kulovy blesk. Byla to velka udalost.
Byl po dvaceti letech prvnim obcanem Stonevillu, ktery zemrel
prirozenou smrti.