Handheld s Linuxem?

Michal Choura xchoura na hpk.felk.cvut.cz
Sobota Září 5 17:40:10 CEST 1998

On Sat, 5 Sep 1998, Michal Krause wrote:

> existuje nejaky handheld (potazmo PDA) s Linuxem? Myslim tak, aby se na nem daly
> opravdu rozchodit bezne programy jako SecureShell client apod.
> Trosku jsem v tehle oblasti patral po webu a zatim jsem nasel zminky o
> rozchozeni Linuxu na cemsi od IBM a pripadne na Psionu Series 5, ale prislo mi

                                ^^^ To bude patrne od 3com (IBM vyrabi jen
kopie:-), jmenuje se to Pilot (PalmPilot) a Linux by na nem mel chodit.
Jeste jsem nemel cas si s tim hrat, pro provoz na realnem PDA potrebujete
doplnkovou kartu s pameti (asi 3 MB, nejsem si jist), bez problemu by to
melo jit spustit na emulatoru (pod Linuxem si pustite emulator Pilota a
pod nim Linux:-).

Divoke pouzivani Linuxu na PDA samozrejme je, neb napr. Pilot ma procesor
Motorola bez MMU (memory managementu), a na takovych Unixy behaji dosti
obtizne. No a myslim si, ze na PDA neni Linux zrovna nejvhodnejsi
volba..., ale kazdy ma jiny nazor.

Jo, jestli jsem to jeste nerekl, Pilot nema klavesnici:-), ovlada se
perem. Takze treba pen-driven vi:-). A pokud by Vam slo jen o ten ssh, tak
existuje pro Pilota s originalnim systemem prelozeny (jen klient,
pochopitelne).

(mc)

--
Michal Choura          e-mail: Michal.Choura na bigfoot.com
                       http://cs.felk.cvut.cz/~xchoura/