Linux pro 8086

Radek Hnilica radek.hnilica na usa.net
Pondělí Září 7 06:46:30 CEST 1998

Miloslav Trmac wrote:

> Ten projekt se jmenuje ELKS (Embeddable Linux Kernel Subset). Zkousel jsem
> jakousi predkompilovanou distribuci - s Linuxem se to snad ani neda srovnat.

Mam male QUADERNO s procesorem V30 a skousel jsem na nem ELKS verze  0.0.72 ted je
posledni tusim 0.0.73. Ovsem na QUADERNU jsem mel problem z bootovanim z diskety a
stabilitou. Je to zpusobeno (predpokladam) tim, ze disketa je pripojena pres
paralelni port a QUADERNO ma trochu rozsahlejsi BIOS. Zkratka nejelo to tak jak
bych chtel. Protoze na QUADERNU, ktere pouzivam jako diar, mam ostra data, nechtel
jsem zrovna prejit k instalaci ELKS na hd. Jednou to vsak udelam.

> Mate tam zakladni prikazy, ale spousta prepinacu nefunguje, ... Zalezi na tom,
> co na te 286 chcete delat. Pokud ji chcete pouzivat stejne, jako by to byla 386
> s normalnim Linuxem, nechte si radsi zajit chut... Pokud by jste si chtel

Ano ELKS je 16-bitovy UNIX. Necekej od nej to co ti poskytne UNIX 32-bitovy. Ale i
tak ti muze dat hodne.

> zkompilovat nejake baliky z Linuxu sam, taky vas nepotesim - jsou psane pro
> 32bitovy system, a ELKS nepouziva jako prekladac gcc, ale bcc; z podstaty

Nejsem si docela jist ale myslim, ze v ELKS zadny kompilator C neni. Programy se
prekladaji pomoci bcc ktere bezi na Linuxu, nebo NT (snad dokonec pod dosem). Ovsem
nejaky clovek psal do mailing-listu, ze pise kompilator C behajici primo na ELKS.

> systemu vyplyva omezeni na 64 KB kod + 64KB data + stack. To je pro vetsinu
> programu z Linuxu zoufale malo...

S ELKS se vracis do dob 16-bitových UNIXu.

Jinak web je na http://www.uk.linux.org/ELKS-Home/index.html
Je sice trochu starsi ale pres linky je mozno se dostat na ftp archivi aktualnich
verzi a dalsich programu.

P.S:Jestli to skusis, dej vedet jak jsi dopadl.

--
Radek Hnilica
e-mail:radek.hnilica na usa.net