cudny kernel src

Miloslav Trmac mitr na post.cz
Pondělí Září 7 20:15:51 CEST 1998

Stefan Simko wrote:

> stala sa mi pri 2.0.35 taka divna vec ze ked som neodsuhlasil NLS
> support
> vobec mi neponukol FAT a MSDOS ....zeby k tomu bolo NLS naozaj nutne je
> mi divne ...
> mam na mysli linux-2.0.35.tar.gz z ftp.kernel.org

To je docela v poradku.
Jak jiste vite, MS-DOS uklada jmena na disk osmibitove (dlouha jmena VFAT
jsou samozrejme v Unicode). Unix pise na obrazovku taky osmibitove. Problem
je v tom, ze napr. na mem pocitaci jsou jmena v MS-DOS v CP 852, ale Unix
mam v ISO 8859-2. Takze ty filesystem drivery prekodovavaji jmena, takze
kdyz dam ls -N /mnt/floppy (nebo jaky adresar), mam jmena stejne dobre
cesky jako primo v DOSu. Mozna by nebylo spatne tuhle konverzi nabidnout
jen volitelne (americani se zaraduji nad usetrenymi kilobajty). Ja osobne
jsem za ni moc vdecny.
Jeste mimochodem - pro aktivaci techto konverzi je potreba mountovat (nebo
napsat do /etc/fstab) s parametry
codepage=852,iocharset=iso8859-2
Hodnoty si samozrejme upravte podle sveho.
                 Mirek