Spellchecker (Re: konkurenceschopnost Linuxu)

Pavel Rychly pary na informatics.muni.cz
Úterý Září 8 14:39:26 CEST 1998

pesna na didot.cz (Petr Snajdr) writes:

> p. Rychl <pary na fi.muni.cz>
> (je to na http://www.freesoft.cz/cz/projekty.html)
> Stav neznam, nejlepe zeptat se na vyse uvedene adrese.

Puvodne jsem si myslel, ze nema cenu nasledujici info nejak sirit, ale
protoze se mnozi dotazi, tady je cast dopisu, ktery jsem nekdy v
kvetnu posilal Honzovi Hubickovi.
(Jeste poznamka: Pavel Sevecek je zastupcem firmy Lingea --
www.lingea.cz, kde lze nalezt nejake dalsi informace.)

fwd> Po nekolika diskusich s Pavlem Seveckem, ktery je autorem asi jedineho
fwd> realne pouzitelneho korektoru pro cestinu, na tema zverejneni ci
fwd> prodavani jeho dilka pro linuxovou platformu jsem nabyl dojmu, ze tudy
fwd> cesta nevede.  On sam by nijak nebyl proti a je ochoten prodavat svuj
fwd> korektor ve forme binarnich datovych souboru a knihovny, ale protoze
fwd> to pro neho neni nijak (financne) zajimave a dela na mnoha jinych
fwd> projektech, nechce se tomu prilis venovat.  Take si prilis nebyl
fwd> jisty, jak to prodavat na systemy s vice uzivateli.
fwd>
fwd> Postup k ceskemu korektoru si tedy predstavuji takto:
fwd>
fwd> Na fakulte informatiky Masarykovy university v soucasne dobe dela
fwd> diplomovou praci Radek Sedlacek, ktery ma za ukol naprogramovat
fwd> morfologicky analyzator pro cestinu. (Morfologicky analyzator pro
fwd> zadane slovo umi nalezt jeho zakladni tvar a vsechny mozne gramaticke
fwd> kategorie.)  Jednou z primych aplikaci takoveho analyzatoru je
fwd> korektor preklepu.  Program navrhuje podle disertacni prace Dr. Klary
fwd> Osolsobe o algoritmickem popisu ceske morfologie.  Predpokladam, ze
fwd> Radek program dokonci do konce tohoto roku (1998), a da ho volne k
fwd> dispozici (pod GPL nebo podobne).  Potom bude potreba pro tento
fwd> program vytvorit databazi slov s prirazenymi vzory.  To by melo jit z
fwd> jiste casti automaticky a Radek by k tomu take mel vytvorit podpurne
fwd> programy.  Asi nemalou cast ale bude nutno vytorit rucne a zatim
fwd> nejsem schopen odhadnout, kolik a jak kvalifikovane prace bude
fwd> potreba.

--
Pavel Rychly (pary na informatics.muni.cz)