Linux pro 8086

Radek Hnilica radek.hnilica na usa.net
Středa Září 9 14:09:07 CEST 1998

Stefan Simko wrote:

> ahoj
> ten ELKS bude asi poriadne osekany
> kedysi som pocul o Unixe pre 8086, tusim Xenix
> nechces radsej vyskusat ten?
> Stefan

Myslim ze se ten UNIX pro 8086 jmenoval Venix. Jen jsem o nem slysel,
nikde jsem ho nevidel. Potom byl Xenix pro 80286. Pro 80286 byl jsete
Coherent. Ten jsem sveho casu mel nahrany ale nekde sem stratil diskety
stejne to byly 5.25".Otom ze ELKS je oskubany bych ve srovnani s Venix
asi netvrdil. V ELKS chodi sitovani po ethernet kartach, urcite nekdo
brzo napise, pokud se tak jiz nestalo podporu pro PPP. SamozrejmeELKS
nemuzete srovnanvat s libovolnym 32-bitovym unixem.
No a navic mate k ELKS zdroje. Vzhledem k jeho "omezenosti" jsou ty
zdroje mnohem mensi a snaze je obsahnete, nez zdroje Linuxu (nicim
nepodlozeny osobni nazor). Navic je to moznost jak vyuzit stare XT.

Pozor ELKS je mozno skompilovat s podporou 80286 a pak vyuziva nektere
moznosti tohoto procesoru. Myslim (nepodlozena duvera) ze vyuziva
chraneny mod tohoto procesoru. Zatimco na 8086 proste musite verit ze
zadna aplikace zamerne neposkodi system (8086 nema zadnou ochranu) tak
na 80286 je mozno jiz omezit aplikace v jejich libovuli.

--
Radek Hnilica
e-mail:radek.hnilica na usa.net