Vyvojove prostredi pro X

Daniel Skarda 0rfelyus na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Čtvrtek Září 10 12:42:02 CEST 1998

> To nechapu. Prave ta "QT free software foundation" nebo jak se to jmenuje (jak
> jsem psal jiz drive, jde o dohodu Troll Tech. a KDE projectu) ma podminku, ze QT
> jsou zdarma pro vyvoj FREE software. Takze proc je pouziti problematicke?

FREE neznamena free beer ale spis free speech. Hlavni problem neni v tom, zda je
ci neni knihovna zadarmo.

Predstavte si napriklad, ze chcete:

  * opravit chybu ve zdrojacich

  * pridat podporu pro jazyky, ktere pisi jinak nez zleva doprava

  * pridat podporu pro themes (vec, kterou posledni dobou pridava Rasterman do
    Gtk - postaci par radek v konfiguracich a s gtk aplikacemi nebude mit
    problem clovek zvykly napriklad na NeXTStep look'n'feel)

Bohuzel, posledni dve veci tezko udelate jednoduse bez zasahu do zdrojaku.

[vyse uvedene argumenty nejsou puvodne moje - posbiral jsem je behem sledovani
ruznych flame wares na tema gnome/kde]

<male prohlaseni>
 Chce-li nekdo vyvolat flame war na tema GUI, necht si zalozi vlastni mailing
 list - napriklad GUI-flames na dev.null
</male prohlaseni>

Dan