Textovy glint

Cejka Rudolf cejkar na dcse.fee.vutbr.cz
Čtvrtek Září 10 13:21:42 CEST 1998

Zdenek Kabelac (kabi na fi.muni.cz) wrote:
: Vy jste zjevne Windouzi uzivatel a vubec nechapete a zrejme jste si ani
: necetl dokumentaci k instalaci Debianu jak tvrdite.

Zeptejte se Yeni - ten vam treba rekne, co vetsinou pouzivam.
Takoveto diskuze sem ale nepatri.

: Normalni uzivatel nema mit k dispozici prikazy roota v cestach /sbin
: /usr/sbin

Docela souhlas. Pridal bych slovo "implicitne".

: Pokud Vam nic nerika prikaz 'su -' pak jste zrejme pro juniks definitivne
: ztracen.

Ten si setrim az na krizove situace (treba kdyby se mi neco stalo
s bashem nebo libc knihovnou). Pro administratorske prace mi staci
su se zachovanim uzivatelsky prijemneho prostredi. (O parametrech, ktere
pro su pouzivam, jsem snad nic nepsal, nebo ano?)

: Mate nejaky jiny napad jak vyresit zavislosti - zrejme ne, ale pomlouvat
: to umite zjevne paradne.

Vite, neni pouze Linux Devian 2.0. Videl jsem uz vice unixovych systemu.
Staci vam takovato odpoved? Vice se sem asi nehodi.
A stale optimisticky verim, ze to byla pouze moje chyba. Jen jsem
neprisel na to, jak spravne a rychle instalovat. Nechcete mi poradit?

Pokud moje osobni zkusenosti, ktere jsem skutecne zazil, povazujete za
pomlouvani, pak ano: Pomlouvat umim paradne - diky za poklonu.
Je ale bolestne, kdyz okolo sebe slysim, ze vse prefektne funguje, a kdyz
se uz zase po delsi dobe rozhodnu zkusit Linux, tak to dopadne katastrofalne.
Pritom se rad dozvim, co jsem delal spatne, abych se priste takovych
chyb vyvaroval.

: Bohuzel instalace a konfigurace si pri uvodni instalaci vynuti nekolik
: pruchodu, jelikoz ne vzdy je mozne vse nakonfigurovat a nainstalovat.

A kde je napsano, ze "Exit code 1" == "Spuste dselect jeste nekolikrat,
ono se to treba nainstaluje."?
S vyrokem "ne vzdy je mozne vse..." naprosto nelze souhlasit.
Zatim jsem se setkal s ciste stromovou strukturou instalace baliku, kde
vidite problem?

Pochopte - chcete, aby se Linux priblizil normalnim uzivatelum?
Tak se nad mymi zkusenostmi zamyslete, a muzete udelat neco pro to,
aby se takove neprijemnosti dalsim uzivatelum nestaly.
(A take nezapomente, ze "cim delsi instalacni dokument, tim kvalitnejsi",
rozhodne neplati.) Proc by se to nemohlo stat? Treba podobne zkusenosti
uz nekoho odradily. Jen se to bal napsat. Nenapachal tim vice skody?

: Nektere baliky nelze instalovat drive nez jine jsou jiz v systemu
: nakonfigurovany.
: Kdyby jste si cetl dokumentaci jak tvrdite, tak by jste to musel vedet.
: Bohuzel cteni zrejme neni Vasi silnou strankou.

Kdyz to pisete, pak mate asi pravdu.

: Osobne se mi take nelibi napad M.M. a mam v lokales vlastni zkracene nazvy
: mesicu

No, asi nebudu jediny, kdo malo cte spravnou dokumentaci :-))))))))))))).

: Co Vam brani si to udelat sam - zrejme jen Vase vlastni lenost a
: nevedomost.

Yenya to vi, co mi brani. On vam to treba povi.

: Chapu ze je velmi obtizne otevrit si manovou stranku zjistit si,
: ze je potreba upravit soubor "/usr/share/i18n/locales/cs"
: a misto puvodnich abmon tam dat tyto:
: abmon
: "<L><e><d>";"<U'><n><o>";"<B><r<><e>";"<D><u><b>";"<K><v><e<>";/
:
: "<C<><e><r>";"<C<><n><c>";"<S><r><p>";"<Z><a'><r<>";"<R<><i'><j>";/
: 		"<L><i><s>";"<P><r><o>"

V tomto bode chapate velmi spravne.

Proc to neni primo v distribuci? Nederou se vam ted na mysl takove
ty vyroky "Linux je..."?

: Jak rikam, Vy jste pro unix naprosto nevhodny uzivatel. Zatim je unix
: vzdalen
: tomu, ze by si ho mohl spustit a pouzivat uzivatel, ktery tomu vubec
: nerozumi.

Po provedeni prikazu "sed -e 's/unix/Linux/'": Asi ano. Uz jsem
o tom take mnohokrate premyslel.
(Linux ma statut statut unixoveho systemu?)
(A neco jineho je "rozumet" vs. "otravovat se s hloupostmi, ktere uz prede
mnou nekdo udelal, ale spatne".)

: Debian mi tu bezi od verze 1.3 a jen se prubezne upgraduje, nyni jiz ve
: verzi slink.
: Windows uz jsem doma preinstaloval 3x a budu muset po 4 - a to na nem mam
: jen par veci ktere nepochazi primo z instalacniho CD.
: Pokud je toto Vase predstava o dokonalem systemu....

Muzete byt klidny - neni.

: Prominte mi tu ostrou kritiku, ale Vase komentare cloveku zvednou
: adrenalin.

Kvuli pravde? Pokud jsem vam zpusobil nejakou bolest, pak se omlouvam.
Ja jsem si zase uzival pri instalaci Debian 2.0. Proc se tu o takovych
problemech nepise?

Rudolf Cejka  (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Technical University of Brno, Faculty of El. Engineering and Comp. Science