Zkratky mesicu v cs_CZ (Re: Textovy glint)

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Čtvrtek Září 10 14:51:20 CEST 1998

cejkar na dcse.fee.vutbr.cz (Cejka Rudolf) wrote:
> Michael Mraka (michael na informatics.muni.cz) wrote:
> : % Osobne se mi take nelibi napad M.M. a mam v lokales vlastni zkracene nazvy
> : % mesicu
>
> : Kabi to neni muj napad (:-). Dlouhou dobu jsem na tohle tema diskutoval s
> : Vladou Michlem a nakonec jsme dospeli k nazoru, ze "spravne" je to
> : takhle. Cestina proste zkratky mesicu nezna, tj. nesjou definovane zadnou
> : CSN, ani nejsou "tradicne" pouzivane.

Hmmmm. Tohle je z meho dopisu V. Michlovi z 20. cervence 1998:

   Nebylo by vhodne, aby abmon byly opravdu zkratky? Takove ls -l v cestine
s rozhazenymi sloupci vypada dost desne... Nekdy kdysi davno jsem nekde
v kalendari videl zkratky le, un, br, du, kv, ce, cc, sr, za, ri, li, pr,
ale asi by bylo vhodejsi, pouzit trojpismenne zkratky jako v anglictine:
led, uno, bre, dub, kve, cer, cnc, srp, zar, rij, lis, pro.

--------

   Myslim, ze zkratky mesicu by mely byt malymi pismeny (samozreme
s akcenty).

Michael Mraka <michael na informatics.muni.cz> wrote:
> Takhle bys to zkratil ty, Wokna to maji jinak, Irix taky a Solaris taky.
> Kdo z vas ma pravdu?

   Ja bych to zkratil taky tak. ;-) Proc by melo vadit, ze to jine systemy
maji jinak? Skripty, ktere ocekavaji normalni chovani systemu, by stejne
mely zacinat

LC_ALL=C; export LC_ALL
LANG=C; export LANG

jak uz v teto konferenci asi pred ctvrt rokem padlo.

                                                S pozdravem
--
                         ***  Petr Kolar  ***
            Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229