Zkratky mesicu v cs_CZ (Re: Textovy glint)

Cejka Rudolf cejkar na dcse.fee.vutbr.cz
Čtvrtek Září 10 15:23:36 CEST 1998

Michael Mraka (michael na informatics.muni.cz) wrote:
: % Kdyz reseni nasly komercni Unixy, proc ho nenajde Linux?
: Ale oni zadne reseni nenasli. Proste si nekdo, kdo byl odpovedny, za
: pocesteni toho ktereho OS, sedl a ty zkratky vymyslel. Takze to maji
: kazdy jinak. To sice muzu udelat taky, ale k nicemu to neni.

Asi pujde o osobni nazory. Budiz. Coz takhle dat hlasovat mezi uzivateli
Debianu 2.0, co oni sami by si predstavovali? Jaky bude pomer mezi
priznivci mymi (ze jsou lepsi tripismenne zkratky, nez rozsypany vypis
"ls -l") nebo vasimi?

(At to probiram, jak to probiram, myslim, ze by to k necemu bylo.)
: BTW zkratky(!) jak je lze videt v solarisu:
: leden unor brezen duben kveten cerven cervc srpen zari rijen list prosinec
: v irixu: Led Uno Bre Dub Kve Cen Cec Srp Zar Rij Lis Pro

V Solarisu jsem si pri vypisu ls -l vsiml:
	led úno bře dub kvě čen čer srp zář říj lis pro

: Problem neni vytvorit je (viz vyse), problem je ze se _obecne_
: nepouzivaji a tudiz to budou vymyslene paskvily.

Treba by ty paskvily i nekteri uzivatele ocenili :-). Preci si tu nebudeme
hrat na neco, co ve skutecnosti neni. Tj. lokalizace, tak jak existuji
a jak se pouzivaji, jsou obrovskym a velmi tezko resitelnym problemem.

: V cestine existuji (a po leta se pouzivaji) 2 (slovy: dve) pismena pro
: zkratky dnu v tydnu.

Mate pravdu. Take jsem zkousel takto prorazit. Jenze pak jsem musel
zacit pouzivat, co jsem si zkonfiguroval a _hodne_ rychle jsem
si zacal zvykat na trojpismenne zkratky dnu. (Treba prave diky funkci
ctime().)

: % : (Ja osobne pouzivam pouze LC_CTYPE=cs a LC_COLLATE=cs, kvuli ceskym
: % : znakum a trideni, ale zbytek mam anglicky.)

Tohle mi pripomina pstrosi chovani.

: No dala by se treba opravit chyba v ls, ktere predpoklada 3 pismenne
: zkratky mesicu. :-)

Preji mnoho stesti.

Zkousel jsem posilat patche na autory xfree, texk, bash, zip/unzip.
Moje zkusenosti? Vsechny vesmes zaporne. Zadny zajem o opravu chyb.

Rudolf Cejka  (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Technical University of Brno, Faculty of El. Engineering and Comp. Science