Linux Journaling File System nearly ready

Patrik Ostrihon patrik na pa3k.sk
Neděle Září 13 14:07:22 CEST 1998

On Sun, 13 Sep 1998, [ISO-8859-2] "David Šauer" wrote:

> pro nas neznale, nebyl by alespon nejaky odkaz, co to je "Journaling
> file system" ?
>                                            dekuji

	Dufam ze to je to co teraz popisem, ak nie tak sa ospravedlnujem.
Mam dojem ze sa jedna o nieco podobne ako tranzakcna databaza. Pri
tranzakcii sa do tzv. tranzakcneho logu zaznamenavaju operacie ktore su
vykonavane nad databazou, ale trosku by som povedal v opacnej podobe, to
znamena ze ked napriklad vykonate insert do databazy, do tranzakcneho logu
sa ulozi delete. Ak prebehne cela tranzakcia vporiadku tranzakcny log sa
zmaze, ale ak dojde k situacii kedy nieje mozne v tranzakcii pokracovat,
(chyba v spojeni s databvazov, ... ) tak sa spracuje tranzakcny log v
obratenom poradi, co znamena ze sa databaza dostane do stavu pre zacatim
tranzakcie, tym sa zabezpecuje konzistencia databazi.
	Myslim ze pri Journaling file systeme sa deje nieco podobne.
Jednotlive operacie sa zaznamenavaju, napriklad ked vytvorite subor urobi
sa zaznam na jeho zmazanie atd ... . Ked dojde k chybe pri vykonavani
diskovej operacie tak sa vykona "tranzakny log" a file system zostane
konzistentny, to znamena ze teoreticky netreba nieco take ako je fsck.
	Dufam ze som to vysvetlil spravne.
						pa3k