open filedescriptor nebo ioctl pro symlink

Jacek Kopecky kopeckyj na inf.upol.cz
Pondělí Září 14 09:53:54 CEST 1998

 Dobry den.
 Zabyval jsem se ted o vikendu setrenim proudu na svem notebooku s RedHatem.
Potreboval jsem vyuzit noatime flagu u souboru na ext2fs, ale moje chattr to
neumi nastavit, tak jsem si napsal vlastni program, ktery pres ioctl tento
flag nastavi nebo smaze.
 ioctl() ovsem bere filedeskriptor, jak ho vraci open(), a open() prochazi
symlinky a otevre az soubor, na ktery je ukazovano. Existuje nejaky flag pro
open, at otevre primo ten symlink? Zadny jsem nenasel... 8-(
 Nebo existuje nejake jine volani jadra, ktere mi doda otevreny fd nebo
umozni ioctl na soubor jinak, nez pres fd?
 Obesel jsem to tak, ze jsem nastavil noatime flag u adresare, symlinky
zrusil a zas vytvoril, protoze tenhle flag se kopiruje z adresare. Ale
neexistuje nejake jine reseni?
 Zdravi

                                       Jacek Kopecky

E-mail: jacek.kopecky na upol.cz (ISO Latin 2 compatible)
WWW:    http://www.upol.cz/~kopeckyj