samba a domain name resolution

Milos Prudek prudek na sol.cz
Pondělí Září 14 15:49:50 CEST 1998

Instaloval jsem sambu 1.9.18p7 na RH5.1, aplikoval patch do registry ve
Win95OSR2 pro Plaintext password, ale nedokazu browsovat sdilene
prostredky z W95 klienta. W95 sdili nejake soubory v ramci skupiny
Skup1, samba je clenem stejne skupiny a sdili v ni adresar public. V
smb.conf mam security=share (predtim tam bylo security=user",
nepomohlo), prislusna sekce vypada takto:
path=/usr/samba/public
public=yes
writable=yes
printable=no
adresar public je world-writable, takze tady by problem byt nemel.
Kdyz dam na sambovem stroji smbclient "\\\samba\public", dostanu se v
pohode do adresare.
Kdyz klepnu ve W95 na Okolni pocitace, uvidim ze Samba je soucast
skupiny Skup1. Kdyz ale klepnu na Samba abych zobrazil sdilene polozky,
objevi se "\\Samba neni k dospozici. Pocitac nebo sdilenou polozku nelze
najit".

Nevim jestli je problem v nefungujicim name resolution, nebo v
autentikaci. Oba pocitace jsou na stejnem subnetu (na stejnem hubu),
navzajem se na sebe dopingaji, a to i pres DNS jmena. Z linuxu muzu
smbclientem na W95 v pohode. Dal jsem prevod w95 pocitace na IP do
souboru /etc/lmhosts, a opacny soubor \windows\lmhosts.sam jsem udelal
na W95. Z linuxu davaji  prikazy "smbclient -L w95" i "smbclient -L
samba" spravne vysledky.

Kdyz dam tcpdump src host IP_linuxu a provedu "smbclient -L w95", vidim
korektni vymenu datagramu. Kdyz dam tcpdump src host IP_w95 a provedu
"Okolni pocitace, klepnout na Samba", vidim tohle:
w95.netbios.ns > Broadcastove_IP.netbios.ns: udp50 (trikrat za sebou)
w95.netbios.ns > IP_naseho_routeru.domain: 44+ (45)
w95.netbios.ns > IP_nadrizeneho_routeru.domain: 44+ (45)

Priznamvam ze jsem sambu nekompiloval, je nainstalovana z rpm.

Mohl by byt problem v tom, ze dany uzivatel se do Win95 prihlasuje
jmenem, ale heslo nema? Cili ze Samba odmitne uzivatele ktery nema
heslo?

--
Milos Prudek