Microcom 33.6P na paralel

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Pondělí Září 14 18:53:06 CEST 1998

> take male upozornenie prenos cez paralelny port dokaze pekne
>zatazit system, na rodiel od serioveho nieje buffrovany a kazdy prijaty
>byte treba obsluzit a to dost rychlo, tym sa generuje paradna zataz,
>napriklad si skuste pozriet zataz pri prenose s paralelneho zipu (preto
uz
>pouzivam scsi)

myslel jsem, ze paralelni rozhrani je implementovano v modemu tak, ze
komunikuje po blocich - tedy buffer je na strane modemu, ktery aktivuje
preruseni pouze kdyz ma povicero bytu k odeslani do PC (nebo dejme tomu
ma jen 1 byte a po nejaky timeout neprisel dalsi byte). Jinak by totiz
vychloubani sqelym APT (nebo jak tomu Microcom rika) nemelo zadny smysl
a nic by neresilo.

Ovsem prenos bloku dat se asi musi realizovat se zakazanym prerusenim,
protoze to je jedina metoda jak vymamit vysokou rychlost. Jakmile se
realizuje klasicky hanshaking = jedina metoda, ktera je schopna prezit
vyskyt povoleneho preruseni (napr od casovace), jde rychlost do kytek...

Podle me modem na paralel portu rozchodite jen pokud nekde ziskate
patricny driver (pochybuju, ze existuje original od Microcomu).
Komunikacni protokol nebude trivialni - urcite nejde jen o prenos
prostych znaku (AT sekvenci atd). mam od nekud matnou predstavu, ze se
prenaseji datove pakety - tedy bloky s hlavickami popisujici delku bloku
CRC atd

Zdravi
D. Toman