instalace radice SCSI AVA1505

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Úterý Září 15 09:57:44 CEST 1998

eremias na mbox.vol.cz (Vaclav Eremias) writes:

> Zdravim,
> Nedavno jsem si nainstaloval Red Hat Linux SARAH 2
> (RedHat 5.0) Kernel 2.0.33 z CD pres radic ADAPTEC
> typ AVA1505. Mam vsak problemy s instalaci tohoto
> radice pri startu systemu a prosim o radu. Radic je
> je funckni s modulem AHA152x.o. Pri boot se vypisuje
> hlaseni:
> /lib/aha152x.o: symbol for parametr not found

Rekl bych, ze je to spatna cesta k modulum misto /lib/modules/`uname -r`
je v /etc/conf.modules neco jako path[...]=/lib

> a po prihlaseni nelze pouzit prikaz mout k namontovani
> CD (CD je v mechanice). Konfigurace pro LILO a ani jeho radka
> pri startu neobsahuji zadny parametr. Nemohu najit, kde se nachazi
> onen "symbol for parametr". Obsah /etc/conf.modules neovlivnuje tento
> vypis. Po prihlaseni pak nefunguje ani prikaz:
> insmod aha152x
> scsi : 0 host.
> /lib/modules/2.0.33/scsi/aha152x.o: init_module: Device or resource
> busy

To proto, ze nebyly zadany parametry a modul hleda jinde nez ma.

> Teprve po prikazu:
> modprobe aha152x
> aha152x: BIOS test: passed, detected 1 controller(s)
> aha152x0: vital data: PORTBASE=0x140, IRQ=12, SCSI ID=7,
> reconnect=enabled, ...

modprobe prohledava soubor /etc/conf.modules a hleda parametry pro
zavedeni aha152x.o

je to priblizne stejne jako

insmod aha152x.o aha152x=0x140,12,7

> se vse rozbehne a lze namontovat filesystem na CD a vse je O.K.
> Byl bych rad, kdyby instalace radice probehla uz pri
> bootu a ne az pomoci "modprobe" coz je zrejme jen
> kompenzace chyby a ne jeji odstraneni.
> Pro jistotu jeste vypis /etc/conf.modules:
>
> alias scsi_hostadapter aha152x
> options aha152x aha152x=0x140,12,7
> alias sound sb
> options -k sb irq=5 dma=1,5 io=0x220
>
> Nemohu take najit popis struktury ani vyznam polozek u tohoto
> souboru.
> Predem dik za pomoc!

man modprobe <- vcetne popisu /etc/conf.modules

man insmod

man depmod  <- generuje zavislosti mezi moduly (napr. vfat je zavisla na
fat a proto musi modprobe zavest i fat)

zkontrolovat cesty v /etc/conf.modules
vetsinou jsou tvaru

path[fs]=/lib/modules/`uname -r`  <- pro pristup k modulum file systemu
path[net]=/lib/modules/`uname -r`

Brno, Czech Republic