Zmena MAC adresy sitoveho adapteru - Vyreseno

dusan.kristek na sme.cz dusan.kristek na sme.cz
Úterý Září 15 13:15:38 CEST 1998

>poradi mi, prosim, nekdo, ve kterem souboru (a miste v nem) lze
>uspesne zmenit MAC adresu sitove karty. Pokousim se rozchodit
>implementaci protokolu DECnet pod Linuxem a k tomu potrebuji
>zmenit stavajici ether. adresu sitove karty. Pouzivam distribuci RH4.2
>a pri pokusu o zmenu MAC adresy v souboru /etc/rc.d/init.d/network
>(hned na zacatku souboru) sice po nabootovani ke zmene dojte,
>avsak nelze pres tuto kartu dale komunikovat.
>
>Dekuji
>
>Dusan Kristek
>
>P.S.
> [...]

Zmenu HW adresy sitoveho adapteru se provadi prikazem ifconfig
napr. ifconfig eth0 hw ether xx:xx:xx:xx:xx:xx, ktery se umisti
do vhodneho mista (u RH napr. /etc/rc.d/init.d/network) nebo upravou
souboru /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 pridanim radku
MACADDR=xx:xx:xx:xx:xx:xx

Problemy, ktere jsem ve svem prispevku popisoval byly zpusobeny
ovladacem karty DE205. Po prechodu na 3Com EtherLink (III nebo XL) se
potize se zmenou adresy prestaly vyskytovat.

Vsem, kteri mi odepsali dekuji

Dusan Kristek