df si vymysli ze neni misto na disku

Zdenek Kabelac kabi na fi.muni.cz
Úterý Září 15 13:51:17 CEST 1998

Jakub Dadak wrote:

> Zdravim,
>
>     uz se mi jednou stalo ze dloho bezici Linux (radove stovky dni)
> bez rebootu ma problemy se zjistenim mista na disku.
> Smazu treba 50 MB a df rika, ze mista nepribylo.
> Kdyz vsak vytvarim kopiruji na ten disk data, tak jich tam
> 50MB nakopiruji a jsou tam, ale system stale hlasi 0 bytes free.
> Pak se to casem zpravi. Treba za tyden :-).
>
> Uz se Vam to nekdy stalo ?

Jako root mate ~5% mista z celkove kapacity partition skrytych a k
dispozici
pro roota (pripadne pro dalsi uid, ktere urcite )- tj pokud mate 1GB
partition mate 50MB rezervovanych pro roota.

Tuto velikost si muzete nastavit jednak pri vytvareni file systemu,
a na jiz vytvorenem fs muzete menit velikost prikazem 'tune2fs -r XX
/dev/YYY'

Neni v tom zadna zahada a nic se za tyden samo nespravi :-)

Staci si obcas precit nejakou manualovou stranku.

--
		Odstranite-li ve Windows95 vsechny chyby
			budete mit prazdny disk