Programovani (2)

Zdenek Kabelac kabi na fi.muni.cz
Úterý Září 15 15:48:15 CEST 1998

Daniel Teufel wrote:

> Dobry den
>
>  Predem se omlouvam nejak jsem v zapolau zhaneni informaci o programovani
> pod linuxem zapomel ze linux je urceny i pro vice procesoru a i jiny typ
> nez je intel a snim kompatibilni.
>  Mozna je to trochu offtopic ale nejak si nedokazu predstavit jak muze
> jeden program (program jako posloupnost po sobe jdoucich strojovych
> instrukci) vyuzivat najednou dva a vice procesoru. Muzete mi uvest nejaky
> konkretni priklad? Jak a kym je v tomto pripade rizeno co ktery procesor
> bude delat? (Omlouvam se jetli to je napsano v tech knizkach ale nejsem
> [...]

Vidim, ze jste se dal na rychlokurs linuxu :-)

To da rozum, ze jedna binarka z Intelu nefuguje "normalne" na  Alphe apod.
(lze ty instrukce emulovat, ale obavam se, ze se jeste nenasel silenec,
ktery by simuloval linux intelu na linuxu alphe - ale existuje emulatory
pro windouzy, amigy, spectra apod..)

Ci-li pro kazdy system se klasicky binarka pro dany procesor preklada.
Tj. nelze vzit prelozeny program z Intelu a ocekavat ze mi pobezi na
Sparcu.
Ale vezmu si zdrojaky a na sparku je prelozim.

--
		Odstranite-li ve Windows95 vsechny chyby
			budete mit prazdny disk