Prava na mountovani nejen pod rootem

Středa Září 16 11:41:17 CEST 1998

lin na ester.economia.cz (Lukas Horalek) writes:

> Rad bych, aby si vzdaleny adresar via NFS mohl namountovat i bezny
> uzivatel, nejen root.
> zajimalo by me, zda to jde i v pripade, kdy se
> uzivatel snazi namountovat vzdaleny adresar, jenz v fstab uveden neni...

Automounter obvykle umoznuje libovolnemu uzivateli namountovat NFS FS
exportovane z nejakeho pocitace "hostname" tak, ze uzivatel zada

cd /mnt/hostname

Dany FS je pak namountovan na adresar /mnt/hostname. Nepristupuje-li
se k nemu nejakou dobu (napr. 5 min), automounter ho automaticky
odmontuje. Zbezne jsem se podival na konfiguraci automounteru na RH
5.1 a vypada to, ze toto chovani neni standardne predkonfigurovano.

Aby uzivatel k souborum nemusel pristupovat pres adresar
/mnt/hostname, muze si udelat symbolicky link nekam do tohoto
adresare. Blize viz "man automount".

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR