jak nahodit deamony

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Středa Září 16 19:20:45 CEST 1998

Josef Sindelar wrote:
> jak rict Linuxovi, aby mi automaticky pri startu zavadel dalsi deamony jako
> je to pres Setup ???? kam to Setup zapisuje ????

Netusim, co je to Setup (to jsem tedy nikdy nepouzil), ale na RedHatu existuje
adresar /etc/rc.d
V nem jsou dva soubory rc.local a rc.sysinit. Z nich lze nektere veci spoustet.

Specialne ruzne demony jako napr. mysql nebo apache se pousti tak, ze se pro ne
udela spousteci script podporujici parametry start a stop (nevim, jestli je to
povinne, ale obvykle se to tak dela). Tento script pak umistis do adresare
/etc/rc.d/rc3.d (pricemz tu trojku nahrazujes runlevelem, ktery pouzivas -
trojka je obvykla) a pojmenujes ho S??cokoliv (otazniky se nahradi dvojmistnym
cislem). Nejcasteji se script umistuje do /etc/rc.d/init.d a do toho adresare
rcx.d se dela jenom link.
Pri spusteni dojde ke spusteni vsech souboru v poradi podle toho dvojmistneho
cisla.
Korektni ukonceni pri vypinani compu lze zajistit umistenim linku na onen script
do adresare /etc/rc.d/rc0.d (pouziva se jmeno K??cokoliv, ?? opet nahradit
dvojcislim).

To co jsem napsal se tyka, pokud vim, specialne RedHatu (a doufam, ze jsem to
moc nepoplet :)

                                   MK
                                   /\
Michal Krause - 4WeB         /\  /    \  /\
mailto:mike na navrcholu.cz    /  \/      \/  \           Sluzba Na vrcholu
http://4web.navrcholu.cz/  /    \      /    \   http://www.navrcholu.cz/
ICQ:7665279               /      \    /      \