modularni nebo monoliticky kernel ?

Ivo Zacek izacek na brno.bohem-net.cz
Středa Září 16 22:16:39 CEST 1998

Jan Sykora wrote:

> muze se prosim nekdo ze zasvecenych vyjadrit k otazce zda kompilovat
> kernel jako monoliticky nebo modularni.

Zasveceny nejsem, ale mam jednu praktickou zkusenost.

Mel jsem problemy s driverem SCSI pasky, ktery byl zkompilovan jako
modul. Pracoval s nim zalohovaci skript, ktery se automaticky spoustel
pozde vecer. Druhy den rano jsem se obcas dozvedel, ze se zalohovani
nezdarilo. Nakonec jsem driver dal natvrdo do jadra a od te doby je to
zcela spolehlive. Kdyz jsem se dival do zdrojaku, videl jsem, ze jsou
tam nejake dost velke buffery, ktere se alokuji pri inicializaci. Zrejme
se nekdy stalo, ze pro ne nebylo dost pameti.

--
Ivo Zacek <izacek na sky.cz>, Supervisory Systems s.r.o. Brno