Indexy nad tabulkami v RDBMS (Re: Pocet souboru v adesari II)

Jan Kurik kurik na reax.cz
Čtvrtek Září 17 10:25:23 CEST 1998

>Pokud je "polozka" indexovana, pak se da index efektivne pouzit
>jen v pripade, ze se vyhledava podle kriteria na "polozku",
>u nehoz je specifikovan alespon prefix. Jinak se index neda efektivne
pouzit.

    Jasne, ale pomalejsi by to byt snad nemuselo ...

>Je to skutecne pomalejsi nebo je to jen zdani? Pokud je to skutecne
>tak, tak to vypada, ze MySQL se snazi i v techto pripadech pouzivat
>index, coz by byl zrejme bug. Nevim, nemam MySQL nainstalovano
>a nemam to kde vyzkouset.

    Ted mam novou verzi MySQL a na te jsem to jeste nemeril, ale zkusim to
dnes vecer.
Jinak to zpomaleni nebylo nijak drasticke. Bez indexu trval SELECT pres cca
400.000 zaznamu 22 sekund, s indexem 24 sekund. Protoze to pouzivam spolu s
PHP3 na generovani Webovych stranek, tak mi to zpomaleni ani nevadi, ale
usetril jsem zrusenim indexu asi 2x50MB na disku.

    Jan Kurik <kurik na reax.cz>