Hlada sa kernel-scsi/net guru

Robert Dobozy robo na idata.sk
Čtvrtek Září 17 16:56:41 CEST 1998

Ahoj,

uz dlhsiu dobu nosim v hlave jeden celkom zaujimavy projekt a pomaly by
som ho chcel rozbehnut, alebo bohuzial moje znalosti Linuxoveho kernelu
nie su take aby som si vedel zodpovedat niektore otazky. A preto sa pytam:
Je v tejto konferencii nejaky dabel, ktory vie dost o kerneli a o scsi
ovladacoch a/alebo sietovych ovladacoch a je ochotny sa so mnou pobavit
(aspon vsebecne) o nasledovnych otazkach:

1. Ci a ako sa da urobit tzv. SCSI rezervacia/unrezervacia zariadenia a
   tzv. SCSI ping ?
2. Ci a ako zvlada ovladac scsi radica jeho preadresovanie na ine SCSI ID?
   Je to tvrdo zavisle od daneho radica/drivera alebo je to nejaka
   vseobecna vlastnost ?
3. Ci a ako sa daju citat _vnutorne_ citace odoslanych/prijatych paketov
   sietovke? Zasa je to vseobecna vlastnost driverov alebo to je ine kus
   od kusa ?
4. Da sa nejako zistit, ci je karta pripojena ku kablu t.j. ci ma nosnu
   alebo hearbeat ci ako sa tomu nadava resp. ci dana karta sama seba
   detekuje ako OK? Teraz nemyslim, ze si dam ping a ked mi nejde poviem,
   ze karta je odpojena od kabla. To ze nejde ping moze mat X inych pricin

Viem, ze to su dost vseobecne otazky ale zatial mi ide o to aby som sa
zorientoval a presvedcil sa, ze to co chcem robit sa vobec da a ze to ma
zmysel. Precital som si aj SCSI-Howto ale nie som z toho zatial moc mudry.
Samozrejme aj odkazy na nejake inteligentne zdroje su vitane.

Diky.

						Robo

*	INTER-DATA s. r. o.       *       Phone: +421 7 273 710, 273 714 *
*	Osadna 11                 *       Fax:   +421 7 273 053          *
*831 03 Bratislava                *       E-mail: robo na idata.sk          *
*	Slovak Republic           *       http://www.idata.sk            *