Gimp a cestina

Pavel Franc pfranc na PDNS.retia.cz
Pátek Září 18 13:07:01 CEST 1998

Dobry den,

predem se omlouvam za otravne nekonecne tema cestiny.
Na svem Slackwaru jsem si nainstaloval balik
XKB-czsk-forcedIM-0.04. Prestoze jsou tu oproti RedHatu
nektere rozdily (adresare), cestina mi pod X funguje
naprosto spolehlive (xterm - bash, X editory).

Jediny program, ktery odolava, je Gimp. Po nainstalovani
cestiny mi stara verze Gimpu vypisovala pri spousteni
hlasky typu 'Locale not supported by the library' (uz si
presne nevzpominam). V programu pri vytvareni textoveho
napisu neslo psat cesky (na ceske klavesy nereagoval),
ale bylo mozne ceske znaky napsat v jine aplikaci a
prenest pres clipboard do Gimpu: tam se objevil krasny
cesky napis.

Stahnul jsem si novou verzi Gimpu (1.neco), zkompiloval
Gtk s podporou cestiny (podle instalacniho navodu jsem
nastavil nejaky parametr) a prelozil samotny Gimp.
Program ted nabiha bez chyb a varovani, vsechno funguje,
ale cesky psat nemuzu; a co hur, nefunguje uz ani popsany
prenos ceskych znaku pres clipboard.

Netusite nekdo, kde delam chybu? (Pochopitelne se
domnivam, ze chyba je na me strane, z ruznych naznaku
jsem navic vyrozumel, ze ostatnim Gimp s cestinou
funguje.)

                                Dekuji za radu
                                  Pavel Franc

Pavel Franc                        Retia, a.s.
Rokycanova 2583                     Semtin P-8
530 02 Pardubice              533 54 Pardubice
                               pfranc na retia.cz