ktery modem pro ISDN?

Lukas Macura limo na x.opf.slu.cz
Pondělí Září 21 13:15:06 CEST 1998

*** Ing. Lukas Macura             ***
*** macura na opf.slu.cz             ***
*** http://x.opf.slu.cz/~limo ***

> Zatim nejsem rozhodnut jaky modem poridit, kernel (2.0.35) sice tvrdi,
> ze nejake podporuje, ale radsi bych koupil nejaky, o kterem budu vedet
> ze jej stoprocentne rozchodim. Napr. takovy, jaky uz nekdo z vas uspesne
> pod linuxem provozuje. Mate s tim nejake zkusenosti?

Jako ISDN modem mate asi na mysli ISDN kartu do pocitace. Jinak je totiz
jeste mozny terminal adapter, ktery se chova naprosto stejne jako
anologovy modem ze strany pocitace a na druhe strane z nej leze ISDN.

Existuji dva druhy ISDN karet:

-Pasivni (Potrebuji vykon CPU, cena okolo (spise do) 5000,-   )
-Aktivni (Maji vlastni CPU, nezatezuji procesor, cena 30000,- )

Ja osobne jsem pracoval s ISDN kartama fy AVM. (jak s pasivnimi tak s
aktivnimi)

Ma osobni zkusenost je, ze ikdyz mi vsichni obchodnici tvrdili, ze kupovat
pasivni kartu se nevyplaci a ze je to sebevrazda (resp. vrazda serveru),
ze na 486DX/66Mhz jsem zadny _VELMI_ znatelny rozdil pod Linuxem mezi
aktivni a pasivni kartou nepoznal. Jediny velmi znatelny rozdil byl v
cene...

Jeste jsem drzel v ruce kartu od firmy TELES, ale ta mi spise jen prosla
mezi prsty. V kazdem pripade mi pripadala cenova politika TELESu lepsi nez
AVM. Je ale docela mozne, ze tato informace je zkreslujici, protoze mezi
mnou a TELESem i mezi mnou a AVM byly jeste zprostredkovatelske firmy ...

> Zaroven bych byl vdecny za jakekoliv nasmerovani ohledne nastavovani a
> konfigurace, par veci jsem sice nasel, ale celkem nic moc...

Pokud budete neco potrebovat, jsem k dispozici na me privatni adrese.

S pozdravem
Lukas Macura.

Ps: Pokud by byl zajem v teto konferenci dale diskutovat o ISDN, nebyl
bych proti. Velmi me zajimaji hlavne cenove kalkulace a pripadne dalsi
prakticke zkusenosti. Jednoho casu jsem mel v planu poskladat z Linuxu
multi protokol router pro ISDN. A podle mych vypoctu by to vylo _HODNE_
levne oproti jinym resenim a pripadalo mi to zajimave.