Divne hlasky v logu

Úterý Září 22 12:22:16 CEST 1998

On Tue, 22 Sep 1998, Veros Kaplan wrote:

> Sep 21 11:03:47 snail inetd[189]: execv /usr/sbin/in.identd: No such file
> or directory
>   ^^^^^ tato hlaska se mi moc nelibi. Chapu, ze se snazi neco spustit, ale
> netusim proc a co...

Kdyby to tam nebylo napsano... demon *inetd* se pokousi spustit
*/usr/sbin/in.identd*, ale nemuze ho najit. To jsem zatim pouze prelozil
obsah hlasky do cestiny. Identd implementuje protokol, ktery umi
identifikovat komunikujici uzivatele. Resenim je upravit
/etc/inetd.conf, aby vedel, ze tato sluzba neni, nebo zaridit, aby
/usr/sbin/in.identd byl k dispozici (pokud je poskytovani dane sluzby
zadouci).

> Sep 21 11:05:20 snail PAM_pwdb[209]: (login) session opened for user veros
> by veros(uid=0)
>          ^^^^^ a nechapu pro mi to pise ze veros je (uid=0) - dival jsem
> se do /etc/passwd a ma 500.

Ta hlaska je trochu matouci, ale dulezita je predlozka "by": uzivatel
s uidem 0 zahajuje seanci pro uzivatele "veros".

"You can't be truly paranoid unless you're sure they have already got you."