Nechci cestinu v RH51, maly font v xterm, pomala? Xka,

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Středa Září 23 14:44:21 CEST 1998

> 1) pri nalogovani z konzole se nastavuji tyto promenne shellu:
> LANG=cz
> nastaveni teto promenne vadi PERLu, ktery hlasi, abych zkontroloval, jestli
> mam podporovano toto nastaveni, na jinych RH bez teto promenne chodi PERL
> dobre

   Je potreba LANG=czech

> LINGUAS=cz

   Tohle urcuje (pokud vim), jake jazykove varianty baliku~ se maji
instalovat. Podle vseho by melo byt LINGUAS=cs. Ted mne napada, ze pro ty
blbe baliky mozna LINGUAS=cs,cz

> [...]
> kodovani Latin (nebo ne?). Jenze problem je v tom, ze se naloguju na RedHat
> 4.2 a tam se tohle nastaveni prevezme a nejde spustit pine a talk (hlasi, ze
> linux-lat neni znama hodnota pro TERM). Takze bych rad (pokud to teda nebude
> nejak vadit linuxu), aby se tam dosazovala nejaka standardnejsi hodnota
> (myslim, ze to je hodnota linux). Kdyz tam pak dam ten linux, tak se pri
> nalogovani na RH 4.2 prevezme linux a jde spustit pine i talk. Muzete mi teda
> rict, kde mam co vyeditovat, aby se tam dosazovala jina hodnota?

   Tohle se nastavuje v /etc/sysconfig/i18n. Prectete si
http://www.penguin.cz/czech-howto/.

> 2) v X Window(s) (je to xwindow nebo xwindowS nebo jenom X11??) mam
> rozliseni 1024x768, coz je v pohode, protoze ve Win95 ho mam taky, ale
> problem je v tom, ze pismena v xterm jsou docela dost maly a dost mi to
> vadi, proto bych je chtel nastavit na nejaky vetsi. Zkousel jsem hledat v
> nastavenich a nic. Jak zmenit velikost toho pisma?

    Do souboru ~/.Xdedaults strcte radek

XTerm*VT100*font: -jmeno-fontu-atd-----

Font si vyberte pomoci xfontsel (polozku spc v okne nastavte na c).

> 3) linux mam nainstalovany na pocitaci Cx 6x86 200 MHz, RAM 16 MB, na 700 MB
> partition, s 50 MB swapem a kdyz jsem spustil X window(s), tak mi pracovaly
> velmi pomalu a kdyz jsem jeste spustil netscape, tak to bylo jeste horsi nez

Vypisuje prikaz top, ze mate swap?

> 4) mam genius mouse 3 tlacitka, prepnute na 2 tlacitka nastavenou jakou MS
> mouse 2 tlacitka na seriovem portu a v konzoli mi nefunguje copy a paste
> pomoci mysi. nastavit inverzi sice mysi jde, ale pak se ten text neda nijak
> zkopirovat. mohli byste mi rict, jak se s mysi kopiruje text v konzoli a kde
> se to pripadne nastavuje?

Nepomuze mackat obe tlacika mysi? Pokud to nepomuze prepnete si mys na
tritlacitkovou nebo musi poradit nekdo jiny.

                                                          S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229