GTK+ (programovani)

Zdenek Kabelac kabi na fi.muni.cz
Čtvrtek Září 24 18:53:22 CEST 1998

Michal Hucik wrote:

> vytvori widget a zobrazi jej pomoci gtk_widget_show() ) a 'ps m' jiz ukazuje
> 4.1% pameti. Kdyz to okno zavru pomoci gtk_widget_hide(Window) a
> gtk_widget_destroy(Window), tak se mi okno sice zavre, ale obsazena pamet se
> nezmensi. Proc? Jakym zpusobem mam po sobe cistit?

Myslim, ze to je znama vec - nektere libc a malloc-y umi vracet pamet
kterou alokovaly - ale pouze pokud je cela stranka tj. 4KB volne.
a je volne i vse za nim - je dobre si precist tusim od Bacha
neco o principech alokovani pameti po strankach.

Rozhodne bych si nedelal tezkou hlavu - pamet se skutecne uvolni
a pouzije se znovu v danem programu - nepouzivana pamet
se odswapuje - existuji i nejake specialni mallocy na caste alokovani
malych kousku ale tohle vsechno uz resi glibc vcelku korektne.

Co je potreba sledovat je, zda-li pri opakovani teto operace nedochazi
ke zvysovani alokovane pameti (je mozne, ze to jeste trochu vyroste,
protoze se nemusi podarit najit v te uvolnene pameti vhodny volny blok,
ale pak by se to melo ustalit - pokud ne je tam nekde memleak
a doporucuji knihovnu ElectricFence)

> 2.) vsimnul jsem si, ze kdyz mam nastaveny focus na nektere z oken moji gtk
> aplikace a stisknu ctrl nebo alt, tak dojde ke zhrouceni celeho programu
> (nemam v aplikaci zabudovany zadne akceleratory, ktere by na nejakou
> takovou ani jinou klavesu cekaly).
> Zajimave je, ze se podobnym zpusobem hrouti i netscape-communicator-4.06

To je vazne divne

> Muze to mit na triku XKB-forced?

Ze by jsi betatestnul moji libI18Nforce :-)?

Ke zbytku necht se vyjadri ten kdo s tim widgetem dela.

--
		Odstranite-li ve Windows95 vsechny chyby
			budete mit prazdny disk