Tuhnouci Xka - diagnostika?????

Richard Korinek korinek na alpha.inf.upol.cz
Pátek Září 25 13:06:23 CEST 1998

Pote, co se mi povedlo vyresit problem s harddiskem, tak mam dalsi
problem. Tentyz pocitac ma videokartu S3VIRGE/GX2 na AGP portu.
Rozchodil jsem XF86_SVGA server verze 3.3.2 (predchozi nechodily), ale
mam problem, ze mi pri vetsi zatezi systemu tuhnou Xka - naprosto
prestanou reagovat a monitor se na me sklebi.

Uz jsem zhruba prisel na to, ze pri rozliseni 1024*768 a 24 bpp to
vytuhne velice snadno, staci treba vybrat nejaky text v Netscapu nebo v
okne shellu si pustim ps axf. Pokud stahnu barevnou hloubku na 16 bpp,
tak to vytuhne obcas, spolehlive se to da navodit kdyz si pod Xkama
pustim treba kompilaci kernelu.

Vyzkousel jsem ruzne nastaveni (aktivoval a deaktivoval jsem
pci_burst_on , pci_retry, slow_edodram, coz mirne zvysilo stability, pri
option noaccel uz je to celkem stabilni (vytuhlo to az pri 6ti oknech
Netscapu a pri ctyrech soubezne spustenych kompilacich emacsu).

V readme nekde na www.xfreee86.org jsem se docetl, ze u S3 serveru muze
nastat zatuhnuti, pokud je pretizena sbernice a doporucuji
konzervativnejsi nastaveni v BIOSu. Tam ale nevim co a jak nastavit.
Neporadili byste mi nekdo?

Jinak bych se chtel zeptat kterym smerem patrat dal. Muze byt, ze v
kernelu je potreba nejaky patch na AGP? Nebo je nejake blbe nastaveni v
BIOSu? Nebo problem v Xserveru a mel bych to zkusit nahlasit jako bug? A
nebo je to spatny hardware (ten pocitac asi neni nic moc - viz predchozi
dotaz o stavkujicim harddisku)? Je-li spatny, jak se to da jednoznacne
prokazat? (Ve windows 95 (ac se za to hluboce stydim, tak jsem nucen je
pouzivat) zadne problemy nejsou, ani s harddiskem ani s grafickou kartou
ani se zamrzanim).

Diky predem za kazdy navrh nebo radu

S pozdravem

Richard Korinek