base64

Ivo Panacek Ivo.Panacek na regionet.cz
Pátek Září 25 23:12:48 CEST 1998

Michal Krause wrote:

> Melo by to byt RFC1521. Uprimne receno s v tom uz nejakou dobu hrabu (hlavne ve
> zdrojacich uuencode a mpacku) a vice mene to jenom hrube upravuju pro svoje
> ucely. Princip mi trosku unika - nemuzu rict, ze bych to nejak pochopil.

S mpack jsem si taky hral, takze tam mam mirne uzitecnejsi parametry, je
nekde pod mou homepage, je-li zajem.

Tyhle kodovani maji trivialni ucel, binarni data prevest do 7 bit ASCII
za ucelem prenosu mailem. Samozrejme nabyde objem, ale to se da cekat.
UUencode udela za 3 byte, tj. 24 bitu, 4 znaky, tj. 4 x 6 bitu a ty
zapise
pismenky, plus nejaka hlavicka a konec souboru a uvozeni zacatku
kazde radky. Bylo to pekne v tom, ze na zacatku to obvykle napsalo
tabulku
tech 64 pouzitych znaku, takze pokud to nejaky postak na ceste
transformoval,
(VAX, VM, ...), doslo to porad citelne a binarni soubor z toho vysel
stejny.

Base64 je neco podobneho, detaily z hlavy uz nevim s svou masinku tu ted
nemam.

Zdravi

Ivo Panacek
--