knihovny

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Pondělí Září 28 10:19:10 CEST 1998

beginner wrote:

> Dobry den, mel bych jeden problem. Jsem zacatecnik a nevim jak
> prilinkovat nebo pouzit knihovny. Priklad, pozuiju lid ncurses, tak se
> to zkompiluje v pohode, ale kdyz to chci zlinkovat nebo neco podobneho,
> tak to nejde, protoze nenajde funkce z ncurses. Muze mi nekdo napsat
> jednoduchy makefile, ktery zkompiluje soubor 'test.c', prelozi do ELF a
> prilinkuje k nemu tu knihovnu libncurses.so? Diky moc

gcc -Wall -O2 -o program program.c -lncurses
Knihovna libncurses.a musi byt v ceste, kde linker knihovny hleda (obvykle
/usr/lib). Pokud je nekde mimo vypadalo by to takhle
gcc -Wall -O2 -L/cesta/kde/je/knihovna -o program program.c -lncurses
a nebo
gcc -Wall -O2 -o program program.c /cesta/kde/je/knihovna/libncurses.a
--
                                   /\