base64

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Pondělí Září 28 11:02:19 CEST 1998

Daniel Teufel <dabel na bsdi.grendel.cz> wrote:
>  nevite kde nejdu zdrojaky k kodovani base64 a dalsi nejpouzivanejsi v
> mailech? (jestli to nekdo priblizne vite muzete mi rict procenta
> pouzivanosti tech koderu).

   Base64 je v MIME preferovany zpusob pro zakodovani binarniho souboru
(tj. obsahujiciho osmibitova data), aby vystupem byla 7 bitovy soubor.
Pro podobne ucely slouzi i starsi uuencode/uudecode, xxencode(?) a Macovsky
binhex. Princip jsem zminenych je, ze se zakoduji 3 byty (3x8 bitu) jako
4 tisknutelne ASCII znaky vybrane z urcite 64 clenne posloupnosti (4x6
bitu).

   Pro textove ne-ASCII (napriklad ISO-8859-2) zpravy se ma pouzivat
format Quoted-Printable, ve kterem se ne-ASCII znaky (a konec radku a =)
vyjadruji jako znak = nasledovany 2 sestnactkovymi cislicemi, ktere jsou
hodnotou zakodovaneho znaku.

   Popis je v mnoha RFC venovanych MIME
(ftp://ftp.eunet.cz/pub/nic/internic/rfc/rfc-index.txt).

                                                 S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229