Ceska programatorska klavesnice

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Středa Září 30 08:44:29 CEST 1998

Zdenek Kabelac <kabi na fi.muni.cz> wrote:
> Nevim jestli jsi cetl o mem navodu na vytvoreni si vlastni klavesnice
> pomoci
> souboru a programu X/xmodmap - ale ja tyto problemy resim zcela jinak.

   Cetl. Dokonce je o tom povidani na
http://www.penguin.cz/czech-howto/Czech-HOWTO-4.html#ss4.3 - doufam, ze
nemam na krku zalobu za neopravnene pouzivani textu :-( jak jsem se dival
na odesilane dopisy, tak jsem se opravdu zapomnel dovolit, jestli mohu kus
toho textu pouzit - je to mozne? - jenom skoda, ze jsi zmenil URL te
stranky - opravim v pristi verzi Czech-HOWTO.

>                      Pak mam programatorskou - ale tu mam napsanu tak,
> ze pisi normalne ceske znaky a se SHIFTem pak ty !@#... - no a kdyz zde
> chci psat cisla tak pouziji numlock klavesy. Je vec vkusu co clovek
> pouziva vice.

   Ta se mi taky libi. To, ze je vec vkusu, co clovek pouziva vice (mysleno
jestli programatorskou, kde jsou se Shiftem cislice, nebo tu, kde je se
Shiftem !@#$%^&*() - o jine se mi ted nejedna), jsem si myslel taky. Takze
jsem si rekl, ze tentokrat si nebudu klavesnici predelavat k obrazu svemu
(jak jsem to udelal u konzolove klavesnice, klavesnice resene pres Xmodmap
i klavesnice delane pomoci translations v xtermu) a holt si zvyknu na tu
odhlasovanou (cislice se Shiftem). Ale proste to nejde. Zadat spravne~
kombinace zminene v prvni zprave tohoto vlakna mi trva na programatorske
klavesnici asi tak 5x dele nez na anglicke (kdyz se na to soustredim -
ctyrikrat z peti pokusu to stejne udelam spatne). Proto mne zajimalo, jak
to delaji ti, co tuto klavesnici asi pred rokem odhlasovali a prehlasovali
priznivce te druhe, kde neni potreba pro psani zadnych znaku pouzivat
soucasny stisk tri klaves (doufam, ze "pro" hlasovali jenom ti, co skutecne
zminenou klavesnici pouzivaji a ne ti co pouzivaji treba normalni ceskou
nebo ceskou s prohozenym z<->y).

                                                        S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229