UIDs

Matus fantomas Uhlar uhlar na fantomas.fantomas.sk
Středa Září 30 09:34:37 CEST 1998

Milan Sorm <xsorm na informatics.muni.cz> wrote:
->> Ted nevim jak kde, ale mam pocit, ze na nekterych ditstribucich vyhledava
->> nejnizsi volne cislo z definovaneho intervalu dle konfiguracniho souboru.
->> Ale opravdu ted nevim kde jsem to videl. V Debianu? nevim.

-> bylo to i v RH. v souboru login.defs

dokonac to bolo aj v danom priklade, len to nebolo napisane:

 adduser vyhledava nejnizsi volne UID -
                                      ^ vacsie ako FIRST_UID

FREEUID=`cut -f 3 -d ":" $PASSWD | sort -n |
        awk -v uid=$FIRST_UID ' { if($1 == uid) uid = uid + 1; } END { print
                   ^^^^^^^^^^
uid; }'`

:)

Hmmm, C2 myslim definuje ze pouzite UID uz nikdy nesmie byt pouzite znovu, ja
osobne nemyslim zeby bolo potrebne nimi tak setrit, kto potrebuje vela UID,
nech si zabezpeci 32 bitove. Aj ked je fakt ze potom sa bude trosku pomalsie
pracovat ale nakoniec, az take hrozne to nebude.
a tiez ako som si vsimol, ludia radi pouzivaju signed cisla aj tam kde su
vyslovene nevhodne, moze to byt kvoli vykonu (unsigned aritmetika zeby
bola pomalsia ?). Solaris 2.5.1 a vyssi ma 31 bitove UID. (az 2.6 ich realne
pouziva)
--
 Matus "fantomas" Uhlar, sysadmin at NETLAB+ Kosice, Slovakia
 BIC coord for *.sk; admin of netlab.irc.sk; co-admin of irc.felk.cvut.cz