Spousty zarizeni v /dev/

Michal Kocer kocer na ipex.cz
Středa Září 30 09:48:53 CEST 1998

> Ahoj,
> po instalaci Linuxu RH 5.1 mam v /dev/ 1346 souboru zarizeni.
> Zda se mi, ze je to trochu moc - jak se dozvim co mohu smazat
> a co ne?

Soubory v /dev/ se pouzivaji (hrube receno) pouze jako  jakasi brana pro
pristup k HW. Na disku zabiraji jednu polozku v inodtable -- cili
suma sumarum nic. Proto je _nemusite_  nic mazat i kdyz treba dany HW
nemate.

Problem je u malych filesystemu, kde vam vadi ze mate zabranych 1346
i-nodu a fs tolik inodu ani nema (napriklad disketa formatovana na
filesystem ext2). V takovych pripadech se omezite na ta zarizeni, ktera
ten Vas maly systemek potrebuje, tj. nejake ty terminaly (console,
tty0-9), nejaky ten disk (hd*, sd*), zero, null, mem, initctl ...

Pekny den preje
				Michal K.