Jak přidat více uživatelů automaticky?

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Čtvrtek Duben 1 10:21:54 CEST 1999

Otázka je jasná již ze subjektu,
použil jsem příkaz useradd, ale narazil jsem na pár problémů.

V dokumentaci se píše, že RedHatí verze automaticky vytvoří i skupinu stejného
jména, ale mě to stále tvrdilo, že skupina neexistuje. Použil jsem tedy groupadd.

Můj dotaz zní, je možné zadat i nejaká úvodní hesla (skriptem), použil jsem
nezdokumentovanou volbu -p (není v manu, ale vypíše se v příkazovém řádku), která
zapíše heslo, ale nekryptovaně?? Na co tedy je? Dá se to zakryptovat nějak jinak. Lze
vůbec a případně jak použít passwd ve skriptu? Prostě, jak se to normálně dělá?

Pavel Lisý

  Pavel Lisy --- system administrator (Linux, Solaris, WinNT)
  _________
 |         |              T-MAPY s.r.o.
 |__     __|              Nezvalova 850       tel. +420 49 5513335
    |   |                 Hradec Kralove      fax. +420 49 5513371
   M A P Y                500 02            E-mail: pali na tmapy.cz
    |___|                 Czech Republic Europe