Jak přidat více uživatelů automaticky?

Milan Sorm xsorm na informatics.muni.cz
Čtvrtek Duben 1 11:24:00 CEST 1999

Thu, Apr 01, 1999 ve 09:21:54AM +0100 Pavel Lisy napsal:
| Otázka je jasná již ze subjektu,
| použil jsem příkaz useradd, ale narazil jsem na pár problémů.
|
| V dokumentaci se píše, že RedHatí verze automaticky vytvoří i skupinu stejného
| jména, ale mě to stále tvrdilo, že skupina neexistuje. Použil jsem tedy groupadd.
|
| Můj dotaz zní, je možné zadat i nejaká úvodní hesla (skriptem), použil jsem
| nezdokumentovanou volbu -p (není v manu, ale vypíše se v příkazovém řádku), která
| zapíše heslo, ale nekryptovaně?? Na co tedy je? Dá se to zakryptovat nějak jinak. Lze
| vůbec a případně jak použít passwd ve skriptu? Prostě, jak se to normálně dělá?

> [...]

Jako -p pouzijte v useradd napr:

-p `perl -e 'print crypt "MyHeslo*","Xy"';'`

milan
Milan Šorm  (aka John Popelník)      telefon: +420 5 41512348
B205, FI MU, Botanická 68a, Brno     sorm na informatics.muni.cz
http://www.fi.muni.cz/~sorm/         tel. domů: (05) 46211083
Hřešit z lásky - není hřích... Doufám, doufám...
                                         (Steven v Draculovi)