Spatny superblok

Jan Kara jack na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Čtvrtek Duben 1 13:57:04 CEST 1999

  Ahoj.
>   asi pred tydnem jsem delal cosi s partisnama a vypada to, ze se mi
> porusila cast linuxove partisny. Lilo mi prestalo fungovat, i presto, ze
> jsem ho znovu preinstaloval ale co je horsi, e2fsck hlasi vadny superblok
> a odmita cokoliv opravit. Zkousel jsem snad vsechny parametry, ale vzdy
> jsem se dozvedel jen ze: mam e2fsck spustit s parametrem -b neco, kde neco
> melo byt cislo (pocitam ze adresa zalozniho superbloku). Nepomohlo to.
  No, hadal bych, ze se posunul pocatek partitionu, na kterem byl
(a mozna jeste je ;-)) ext2-fs. Pokud nemate starou partition table (nebo si
nepamatojete, na kterem sektoru ext2 fs zacinalo), jediny zpusob jak to zjistit
je asi vzit disk editor a hledat EXT2_SUPER_MAGIC (ci jak se to cislo jmenuje -
najdete ho v linux/include/linux/ext2_fs.h. Dany sektor bude pravdepodobne 3.
sektorem vaseho partitionu...

						Hodne stesti. Honza.