ipchains REDIRECT squid -> squid ?

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pátek Duben 2 09:39:27 CEST 1999

Preji krasny slunecny den !

Zkousim upravovat nastaveni na firewallu a neni mi jasna jedna vec
(jedna z veci) :

Nase pripojeni na internet (port 80) je u vetsiny stanic presmerovano
na proxy cahe providera - squid s adresou aa.bb.cc.dd:3128.
Od vcerejska mame v provozu vlastniho squida na firewallu a dotazy na
www stranky jsou takto presmerovany :

ipchains -A input -s 192.168.128.0/24 -d 0/0 80 -p tcp -j REDIRECT
3128

To (doufam) chodi bez problemu, pokud se stanice pokousi nacitat
"primo". Muhl bych nejak hromadne presmerovat i dotazy na proxy
providera ? Zkusil jsem

ipchains -A input -s 192.168.128.0/24 -d aa.bb.cc.dd 3128 -p tcp -j
REDIRECT ww.xx.yy.zz 3128

(ww.xx.yy.zz je adresa fw, na kterem bezi ten squid), ale hlasi mi to
chybu :
ipchains : unknown arguments found on commandline

Da se takove presmerovani vubec udelat ?

Diky za podnety.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s