Help ! : Kernel panic: cannot mount root fs on 3:01

David Šauer davids na orfinet.cz
Sobota Duben 3 12:47:01 CEST 1999

    Pavel> Nainstaloval jsem linux na disk o rozlozeni:
    Pavel> hda1  hda2  hda3   hda4           hda5
    Pavel> linux   fat32  fat32  extended     swap (v extended)

    Pavel> Standartne se bootuje z hda1, kde je LILO.
    Pavel> hda1,2,3 jsou primary, na hda2 jsou win a hda3 jsou data.
    Pavel> Vse je v pohode, pokud bootuji z jadra standartne dodavaneho.
    Pavel> Pokud si vsak zkompiluji vlastni a chci s nej nabootovat, rekne mi to pri
    Pavel> nabihani %subj%. Problem je, ze rootfs je 3:01!!
                                                     ^^^^^^^

Za prve: muzete to presne opsat ?
Rekl bych, ze problem je s ovladacem IDE disku. Urcite ho mate
zkompilovany a _ne_ jako modul ?
  Nastaveni pro kernely 2.2.X: (z make menuconfig, v sekci blokovych zarizeni):
<*> Enhanced IDE/MFM/RLL disk/cdrom/tape/floppy support
<*>    Include IDE/ATA-2 DISK support

  Co vypise nasledujici prikaz ?

rdev <soubor s aktualnim jadrem>

    Pavel> Kde muze byt problem ? Rozdeleni disku ? Vadi mu vic primary partitions?

Mel jsem velmi silene konfigurace, vcetne startu z extended oblasti
disku a vzdy to fungovalo.

--
* David Sauer, student of Czech Technical University
* electronic mail: davids na orfinet.cz (mime compatible)