2x SCSI 9GB HDD, je možné dualboot na jednom Win NT, na druhym Linux pres NT OS loader nebo neco v Linuxu ?

David Šauer davids na orfinet.cz
Sobota Duben 3 17:16:24 CEST 1999

    ZJ> Dobry den,
    ZJ> resim tedka takovy mensi problem - je potreba nainstalovat na jeden pocitac
    ZJ> dva Quantum 9GB SCSI L2W disky s radicem Adaptec AIC 7890 & 3860 Ultra2 Wide
    ZJ> SCSI, a pozadavek je dualboot, na jednom Win NT, na druhym Linux. Samozrejme
    ZJ> je mozne pouzit utilitu typu System Commander, ale to se mi moc nechce,
    ZJ> takze bych se Vas rad zeptal, jestli je to mozne primo z OS Loaderu z Win
    ZJ> NT, a nebo, jestli to umi Linux. Linux zatim moc neznam, takze bych se tez

Ve skole se bootuji NT a Linux NT loaderem, ale lze pouzit
Grub, LiLo apod. Viz. Linux+NT(+Dos)-mini-howto atd.

    ZJ> rad zeptal, jaky filesystem hodit na ten 9GB Linux disk. Je nutne, aby to
    ZJ> precetly i ty Win NT, takze to muze byt jedine NTFS nebo FAT32, ale, umi se
    ZJ> Linux nainstalovat a bootovat z NTFS nebo FAT32, pripadne jak to provest,
    ZJ> aby umel ?

Nainstalovat linux na filesystem UMSDOS. Ale to neni dobre reseni, mnohem
lepsi by bylo do tech NT nainstalovat ovladac(rika se tomu tak?) pro
ext2 filesystem - hledejte na inetu.

    ZJ> A v neposledni rade, Linuxu je docela spousty, jaka je nejlepsi
    ZJ> (nebo dobra) distribuce, ktera jde snadno nainstalovat do podobnych podminek
    ZJ> a nepotrebuje tak sofistikovanou osobu co to provede ?

Pak asi RedHat - je u nas zrejme nejpouzivanejsi. (no flamewar) Ma
konfiguraci pres WWW, X11, konzolu ...

--
* David Sauer, student of Czech Technical University
* electronic mail: davids na orfinet.cz (mime compatible)