notebook + externi monitor

peak na argo.troja.mff.cuni.cz peak na argo.troja.mff.cuni.cz
Pondělí Duben 5 00:11:01 CEST 1999

On Thu, 1 Apr 1999, Hanus Adler wrote:

> mám k notebooku připojený externí monitor a nedaří se mi nastavit
> XFree86, aby v případě, když je LCD vypnutý a běží pouze monitor,
> používaly vyšší frekvenci -- ten monitor i videokarta zvládají v pohodě
> 85 nebo 90 Hz, ale když běží LCD, je to jen 60 Hz, a to je na tom
> monitoru poměrně dost nepříjemné.

Pouzitelne videomody jsou urceny kombinaci videokarta/monitor (resp.
jejich nastavenim). XFree86 v tomto smeru moc flexibilni neni, protoze
vlastne umoznuje jen jedno nastaveni (pomineme-li ruzne obskurni moznosti)
a uz vubec to neumoznuje nejak menit za chodu, byt s tim monitorem by to
jakysi smysl davalo.

Mam takove tuseni, ze v budoucich verzich XFree86 bude nejak mozno alespon
vybirat z ruznych alternativnich konfiguraci pri startu Xserveru (minim
tim, ze to budou moct delat smrtelnici, kteri nejsou schopni editovat
/etc/X11/XF86Config), ale pochybuji, ze zatim planuji dynamicke prepinani.
Zkusil bych najit dalsi podobne postizene a naprogramovat si podporu sam.
:)

"NSA GCHQ KGB CIA nuclear conspiration war weapon spy agent... Hi Echelon!"